vrijdag 15 maart 2013

Chilly Gel Intieme Wasemulsie.

Wanneer we onder de douche staan gebruiken we shampoo en conditioner voor ons haar, douchegel voor ons lichaam, scrubjes, maskertjes, maar wat gebruiken we voor onze intieme zone? Juist die zone verdient extra aandacht en een speciaal product. Want gewone douchegel kan daar schimmelinfecties veroorzaken, jeuk en misschien wel uitslag. Ik gebruikte eerst altijd Lactacyd, maar ik vond deze eigenlijk helemaal niet fijn. Toen Chilly een tijd terug op de markt kwam, heb ik deze meteen aangeschaft en sindsdien is dit mijn favoriete product voor mijn intieme zone.

De fles ziet er fris uit. Dit is de variant met menthol, maar ze hebben ook nog andere varianten. 

Als je de dop eraf haalt, komt het handige pompsysteem tevoorschijn. Hierdoor kun je makkelijk doseren en het werkt hygiënisch. 


De emulsie is groen van kleur, heeft een jelly structuur en ruikt lekker fris naar menthol. Dit is 1 pompje, dat moet genoeg zijn om je intieme zone 1x te wassen. Ik gebruik dit graag in combinatie met een schoon washandje, maar je kan gebruiken wat je wilt. Let er wel op dat de huid gevoelig en dun is, dus ik zou niet met een scrubpuff ofzo aan de slag gaan.

De beschrijving op de achterkant.
Chilly gel is een wasemulsie speciaal ontwikkeld voor langdurige bescherming en natuurlijk frisheid van de intieme zone. De frisse formule, verrijkt met natuurlijke menthol, verkoelt, reinigt, en helpt nare geurtjes in de intieme zone te bestrijden. Geschikt voor dagelijks gebruik. Ideaal tijdens de menstruatie, het sporten of op andere momenten waar maximale frisheid gewenst is. De zeepvrije formule, met pH waarde 5, helpt de natuurlijke fysiologische balans van de vaginale slijmvliezen te behouden. Klinisch getest.

De ingrediënten. 
Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Menthol, Lactic Acid, Triclosan, Parfum, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Cl 19140, Cl 42051. 
Nou heb ik er geen verstand van en interesseer ik me niet zo voor de ingrediënten, maar ik weet dat veel mensen dit wel fijn vinden om te lezen.

Ik vind het een superfijne gel, ik voel me fris na gebruik en blijf dit ook langdurig ervaren. De gel tintelt een beetje als je hem gebruikt, hier moet je echt aan wennen. Niet een onprettig gevoel, maar in het begin gewoon vreemd. Ik vind dit de beste intieme wasgel die ik ooit heb gehad, maar dit is natuurlijk mijn mening. De menthol zorgt voor een frisse sensatie en je krijgt er geen jeuk door of iets dergelijks.

De prijs is rond de 5 euro voor 250 ml. Aangezien je maar 1-2 pompjes nodig hebt per wasbeurt, doe je hier erg lang mee.

Zijn jullie bekend met Chilly Gel?

7 opmerkingen:

  1. Ik kende het nog niet, die menthol klinkt wel speciaal :-) Wel fijn dat het zuinig is in gebruik en helemaal niet duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb er een mini van, vind het wel fijn spul :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit van gehoord! Waar kan je hem kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er nog nooit iets van gehoord. Maar klikt wel goed ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier ooit een sample van aangevraagd! Werkt prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet niet helemaal of ik op die zones wel met menthol wil gaan werken. Kan mij met die ingrediënten ook niet voorstellen dat het ph neutraal is en klooien met de ph waarde wil ik in die zones niet. Natuurlijk zal het niet heel schadelijk zijn, maar ik hou het toch liever bij gewoon water denk ik. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een keer een sample ervan gehad en vond het erg fijn en fris, alleen hoorde ik dat het niet goed zou zijn, dus ik ben ermee gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achterlaat !